Nadrzędnym celem Miejskiego Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesamodzielnych w Krakowie jest ciągłe doskonalenie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych w myśl naszej misji:
,,Pacjent w Centrum naszej opieki, wsparcia i zaangażowania’’
Politykę Jakości realizujemy poprzez:
- stałe rozpoznawanie oczekiwań i problemów Pacjentów, otoczenie ich fachową i troskliwą opieką na najwyższym poziomie,
- przestrzeganie Praw Pacjenta ochronę jego danych osobowych, traktowanie Pacjenta, jako decydującego podmiotu w procesie udzielania świadczeń zdrowotnych,
- bezpieczeństwo udzielanych świadczeń zdrowotnych w szczególności poprzez wykorzystanie kompleksowego systemu zarządzania ukierunkowanego na zapobieganie zdarzeniom niepożądanym,
- rozszerzanie zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych w oparciu o zapotrzebowanie społeczne,
- systematyczne podnoszenie kwalifikacji zatrudnionego personelu,
- poszukiwanie możliwości pozyskania dodatkowych źródeł finansowania,
- współpracę wyłącznie z dostawcami materiałów i usług spełniających nasze kryteria jakościowe,
- przestrzeganie przepisów prawa,
- traktowanie Systemu Zarządzania Jakością jako środka do skutecznego i racjonalnego zarządzania Centrum na każdym poziomie jego działania, a nie celu samego w sobie.
Dyrekcja MCO w Krakowie:
- jest świadoma odpowiedzialności za realizację celów zawartych w Polityce Jakości,
- zapewnia, że Polityka Jakości jest zrozumiała i wdrożona,
- deklaruje ,,myślenie oparte na ryzyku’’, jako szansy istnienia i rozwoju Centrum,
- zobowiązuje się do zapewnienia wszelkich zasobów i pomocy wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne, w miarę posiadanych możliwości finansowych,
- zobowiązuje wszystkich pracowników Centrum do przestrzegania oraz aktywnego wspierania funkcjonowania i doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymaganiami normy EN ISO 9001:2015
Kraków 15.05.2024 r.