Dążymy do świadczenia usług medycznych na wysokim, specjalistycznym poziomie, zapewniając Pacjentom i osobom odwiedzającym, a także personelowi, przyjazne oraz bezpieczne warunki leczenia, pobytu i pracy poprzez ciągłe:
- traktowanie pacjenta jako decydującego podmiotu w procesie udzielania świadczeń zdrowotnych,
- koncentrowanie się na zapobieganiu i uznawaniu popełnionych błędów za cenne doświadczenie wspomagające doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością,
- dążenie do podnoszenia zawodowych kwalifikacji i stawianie rosnących wymagań dla naszych dostawców,
- traktowanie Systemu Zarządzania Jakością jako środka do skuteczniego i racjonalnego zarządzania Miejskim Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesamodzielnych na każdym poziomie jego działania, a nie celu samego w sobie,
co w szczególności przekłada się na:
- dopasowywanie wewnętrznych zasad postępowania do wymagań Pacjentów w taki sposób, aby osiągnąć jak największą skuteczność i racjonalność, zachowując równocześnie zgodność z wymaganiami prawnymi i kodeksami etyki zawodowej, przy zachowywaniu klimatu partnerstwa, zaufania i lojalności tak w relacjach pracowniczych, jak i podczas kontaktu z Pacjentem,
- ciągłe monitorowanie zgodności udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz poziomu związanych z nimi kosztów,
- ciągłe poszukiwanie odpowiednich metod i form podnoszenia kompetencji i świadomości personelu i dostawców majacych wpływ na zgodność realizowanych świadczeń,
- stosowanie sprzętu, urządzeń i aparatury medycznej o najwyższej jakości,
- zaopatrywanie się w sprzęt, środki medyczne i farmakologiczne u kwalifikowanych dostawców,
- zatrudnianie odpowiednio wykwalifikowanej kadry technicznej opiekującej się wyposażeniem medycznym, technicznym i infrastrukturą zakładu.
Jako Dyrektor placówki, w celu osiągnięcia właściwej wiedzy i doświadczenia, koniecznych dla wprowadzenia tej polityki, deklaruję zapewnienie wszelkich zasobów i pomocy wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne, w miarę posiadanych możliwości finansowych, zobowiązując równocześnie wszystkich pracowników Miejskiego Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesamodzielnych do zapoznania się z zasadami Systemu Zarządzania Jakością i ich przestrzegania.
Kraków 06.10.2011
Dr n. med. Janusz Czekaj
Dyrektor Naczelny